środa, 17 sierpnia 2016

Sesja narzeczeńska- inspiracje

Zapewne zastanawialiście się jak urozmaicić wasze ślubne lub narzeczeńskie zdjęcia.

Oto kilka pomysłów z których warto skorzystać:

1. Konfetti, wszelkie tuby strzelające od płatków kwiatów po unoszące się motyle

2. Bańki, które pięknie mienią się w słońcu

3. Motyw pikniku

4. Jedzenie- tu najlepiej wypadają słodycze takie jak babeczki, żelki, lizaki, wata cukrowa, lody


5. Napisy - litery z inicjałami, banery, litery ze scrabbli, napisy w ramkach


 6. Balony- tu mamy wielki wybór kształtów i kolorów, bez problemu możemy wybrać pasujące do naszego koloru, motywu przewodniego

 7. Zimne ognie

8. Serca


9. Wiatraczki

10. Kwiaty- słonecznik, mlecze, dmuchawce

11. Kreda

12. Miejsce takie jak biblioteka, plac zabaw, kawiarnia, sklep z zabawkami, wesołe miasteczko

czwartek, 11 sierpnia 2016

Jakie książki warto przeczytać będąc w związku



Laboratorium miłości




Laboratorium miłości to nie jest zwyczajny poradnik. Jest to książka, która otwiera  oczy na wiele spraw w relacjach damsko-męskich.  Jest to lektura do której warto powracać. Uważam, że każdy może w niej znaleźć coś dla siebie- zarówno osoby będące w związkach z dłuższych lub krótszych  stażem,  jak i samotne, które marzą o idealnej miłości. Książka przyczynia się  do  zastanowienia  i  odnalezienia odpowiedzi na następujące pytania: Czym jest miłość? Co robić, by ją odnaleźć? Jak rozwijać relację, aby stworzyć szczęśliwy związek na całe życie? Na co można sobie pozwolić w sferze seksualnej? Jak zrozumieć „drugą połówkę”? Jak zadbać o to, by po latach nasza miłość nie osłabła?  Rady i wskazówki w niej zawarte skłaniają  do refleksji,  pracy nad sobą i związkiem. Polecam ją wszystkim parom.





Marsjanie i Wenusjanki na Randce




Kolejna książka autora bestsellera Mężczyźni są z Marsa, kobiety z Wenus.  Tym razem jest to  przewodnik po pięciu fazach chodzenia na randki w celu stworzenia trwałego, opartego na miłości związku. Autor przytacza przykłady, że w  miłości niczego nie warto  przyspieszać. Trzeba dać sobie czas, by dojrzeć do pełni intymności w związku, który dzięki  cierpliwości i ostrożnemu postępowaniu  może się stać miłosną przygodą na całe życie. Grunt to znaleźć właściwą osobę. Daje rady  jak ją rozpoznać, jak ją przy sobie zatrzymać, jak rozwijać i pogłębiać rodzące się uczucie.  Książka przedstawia różne podejście do randkowania i tworzenia związku przez kobiety i mężczyzn. Warto przeczytać jak na różne sytuacje zupełnie inaczej reagujemy.  Autor podpowiada  jak z nich wyjść obronną ręką i stworzyć mocne podwaliny trwałego związku.


Dlaczego mężczyźni kochają zołzy,  Dlaczego mężczyźni poślubiają zołzy






Dwa pełen humoru poradniki  dla kobiet  odkrywające tajemnice relacji damsko-męskich, które warto trochę potraktować z przymrużeniem oka.  Mimo swojej amerykańskiej formy coś w sobie mają.  Autorka pokazuje obraz  kobiety znającej swoją wartość, niezależnej, która w związku zawsze pozostaje sobą. Sherry Argov wyjaśnia kobietom, jak z przygodnego związku stworzyć głęboki i trwały. Wyjaśnia, dlaczego bycie miłą do bólu niekoniecznie sprawi, że facet będzie bardziej oddany.  

Nauki przedmałżeńskie- czy faktycznie są takie straszne


Nauki przedmałżeńskie spędzają sen z powiek wielu parom pragnącym zawrzeć związek  małżeński. Można usłyszeć wiele niepochlebnych historii. Czy naprawdę tak jest w rzeczywistości? Otóż nie. Tylko trzeba wybrać te naprawdę wartościowe, które mogą wzbogacić wasz związek.  Często organizowane są kursy w formie warsztatów. Prym wiodą Dominikanie.

Mały przegląd w czy możemy wybierać: 
Kraków dominikanie:

Kurs weekendowy

https://krakow.dominikanie.pl/2015/01/14/weekendowe/

Kursy odbywają się w piątek i sobotę (najczęściej raz w miesiącu) i obejmują wszystkie tematy wymagane w ramach przygotowania do małżeństwa. Na kurs weekendowy można się zapisać tylko przez internet, za pomocą formularza zgłoszeniowego. Opłata za kurs wynosi 75 zł od osoby. 


Kurs czterotygodniowy

https://krakow.dominikanie.pl/2015/01/14/4-tygodniowe/

Czterotygodniowy kurs przedmałżeński obejmuje 4 spotkania (każde ok 2 godz.). Wykłady odbywają się przez cały rok, w poniedziałki lub środy (z wyjątkiem lipca i sierpnia). Początek każdego nowego cyklu spotkań to pierwszy poniedziałek i pierwsza środa miesiąca. Można zacząć kurs od dowolnego tematu, ale trzeba uczestniczyć we wszystkich czterech katechezach. Oprócz wykładów narzeczeni biorą udział w 3 rozmowach w Katolickiej Poradni Życia Rodzinnego. Zapisu na kurs należy dokonać osobiście, bezpośrednio przed kursem. Koszt całego kursu to 40 zł/ osobę.

Opinie uczestników:

 Polecam :) Tylko jak będziecie  się zapisywać  na kursy  weekendowe to musicie mieć refleks, bo miejsca się rozchodzą w sekundy i nie przesadzam ;) Fajnie spędzony czas i dowiedzieliśmy się ciekawych rzeczy od Państwa Babików. Teraz często wspominamy nauki :)

My z narzeczonym robiliśmy tam kurs czterotygodniowy :) Bardzo polecam, fajne małżeństwo to prowadzi, wiele ciekawych i przydatnych rzeczy się od nich dowiedziałam. Ojciec dominikanin, który z nimi prowadzi ten kurs,  ciekawie mówił i konkretnie. Byłam u nich też na warsztatach komunikacji małżeńskiej i również polecam :) Wtedy ma się załatwione 2 spotkania z poradni.


Również byłam i polecam :) Ciekawie prowadzone.  Prowadzący przesympatyczni i z duża wiedzą życiową.  Również polecam :) bardzo miło wspominamy nauki u nich ;)


Bardzo polecamy ;) aż szkoda było, że to tylko 4 tygodnie.  


Również polecam . Super małżeństwo Babików! My akurat mieliśmy weekendowy kurs u Dominikanów :) Super wspominamy! :) Tylko tam są zapisy internetowe i jak ruszą trzeba być ultraszybkim :D po 20 sec juz miejsca porezerwowane  ;-)

Jak wyżej - tylko Dominikanie!  Trudno upolować miejsca, ale nie ma co sie zniechęcać .



Rzeszów Dominikanie 

W parafii św. Jacka w Rzeszowie prowadzone są katechezy przedmałżeńskie w formie weekendowej pod nazwą „4 miłości” trwające od piątku do niedzieli włącznie w podanym uprzednio terminie. Każdy dzień katechez składa się z czterech godzin zajęć wykładowo-warsztatowych z jedną przerwą w połowie tego czasu. W poszczególne dni kursu zajęcia rozpoczynają się o: Piątek – 18:00  Sobota – 16:00  Niedziela – 11:30 Całkowity koszt wynosi 80 zł od osoby (płatne ostatniego dnia) i jest dotacją na wykończenie wnętrza kościoła. Zapisy na katechezy przedmałżeńskie „4 miłości” odbywają się wyłącznie za pomocą formularza.

Opinie uczestników:

Nauki rewelacyjne byliśmy bardzo zadowoleni.

Kurs weekendowy "4 miłości " aby otrzymać papierek trzeba być na wszystkich trzech spotkaniach ale warto i również bardzo polecam ;)


Czas szybko mija bo są bardzo fajnie prowadzone przez księdza.  Zahacza o różne tematy dot. małżeństwa. A ze spraw organizacyjnych, to odbywają się w salce, bierze w nich udział na raz mnóstwo par - myślę że około 100 osób. Dziewczyny siedzą z jednej strony sali, panowie naprzeciwko nich :) ogólnie są ok, polecam :) minusem jest cena (80zł od osoby), ale chyba lepiej dopłacić więcej i coś z tego wynieść niż przesiedzieć bezmyślnie standardowe nauki.


Katowice dominikanie

https://katowice.dominikanie.pl/kursy/weekendowy-kurs-przedmalzenski/

Kurs przedmałżeński  ma postać weekendowego spotkania (piątek – sobota). Zajęcia prowadzone są przez parę małżeńską, kapłana oraz naprotechnologa, certyfikowanego instruktora modelu Creightona.  Jest to przede wszystkim okazja do refleksji nad powołaniem do życia małżeńskiego i rodzinnego oraz przypomnienie podstawowych prawd naszej wiary. Chętni mogą również skorzystać z indywidualnej rozmowy na temat rozeznawania powołania i konkretnych problemów życia małżeńskiego i duchowego. Koszt, jaki obejmują nauki przedmałżeńskie wynosi 75 zł od osoby (płatne w czasie trwania kursu) – uczestnicy otrzymują materiały do pracy, w przerwach zajęć przewidziany jest poczęstunek, a w sobotę w południe dłuższa przerwa obiadowa.

Opinie uczestników:

Dominikanie w Katowicach. Super!

Razem z Narzeczonym polecamy gorąco Dominikanów w Katowicach :) Przede wszystkim większość wykładów prowadzi małżeństwo z wieloletnim stażem, nie ksiądz. Ciekawie,  wesoło,  wzruszająco.  Żałujemy trochę,  że poszliśmy na kurs weekendowy,  bo to było naprawdę fajne doświadczenie.

Tez polecam Dominikanów w Katowicach - byliśmy z Narzeczonym teraz w weekend. Super sprawa - ciekawie, i świecko, i katolicko. Trochę o biologii, trochę o religii i trochę o życiu w małżeństwie od pary ze stażem :) Koszt 150 PLN od pary. Warte każdej złotówki.

Uwaga walka o miejsce, ale warto się  zapisać.  4 spotkania po max 1-1,5h.  Treściwie, zabawnie, nie ortodoksyjnie . My jesteśmy mega zadowoleni.

Myśleliśmy  na początku o weekendowych,  ale zdecydowaliśmy się na czterotygodniowe i dobrze:) są 4 spotkania, niby po 2 godziny,  ale trwają 1,5.  I nie trzeba ich robić w jeden miesiąc.  Można rozłożyć nawet na kilka m-cy co dla nas jest idealne.  Dobrze się słucha,  nawet mój narzeczony stwierdził,  że gadają z sensem,  a był nastawiony bardzo sceptycznie.  Z humorem,  sensem,  praktycznymi przykładami no i nie ma zanudzania.

Serdecznie z narzeczonym polecam kurs przedmałżeński w Katowicach u Dominikanów.  Jesteśmy po weekendowych sesjach (piątkowe popołudnie i cala sobota). Prowadzi to małżeństwo Kopocz. Bardzo ciekawi, inteligentni i zakochani w sobie ludzie.  Z  dużą  wiedza psychologiczno społeczną.  Było tam  dla mnie mnóstwo ciekawych informacji.  Odrzucając katolickie typowo aspekty,  to można naprawdę dużo się dowiedzieć o relacjach w małżeństwie i naprawdę złapać refleksje na wiele tematów.  Dziś kiedy wyszliśmy na przerwę obiadową  pierwsze, co powiedział narzeczony to: Ja nie wiedziałem, ze to małżeństwo to jest taka trudna sprawa.  A nawet i katolickie zasady i nauki to jest coś ciekawego. Chociaż z wieloma rzeczami mogę się nie zgadzać, to w kwestii rodziny mam takie samo zdanie jak tam. Co jest najciekawsze,  nie było powiedziane nic o tradycyjnym podziale ról,  wręcz odwrotnie. A jeżeli chodzi o wszystkie kontrowersyjne sprawy związane z małżeństwem, czyli seks i dzieci to są tam przedstawiane w sposób dosadny i jasny,  ale inteligentny nikogo nie stygmatyzujący i taki, żeby to przemyśleć. Podsumowując, dla tych, którzy chcą sie tym zainteresować i pójść na takie nauki z otwartym umysłem i chęcią posłuchania kogoś mądrego, nawet w kwestiach, w których się z nimi różni to jeszcze raz polecam!


Też  byliśmy na tym kursie przed ślubem :) Jesteśmy bardzo zadowoleni.  Jak ktoś chce coś wynieść i nie spędzić czasu myśląc o byle czym to faktycznie dobry wybór.  Szczególnie jak są osoby które bardzo szybko się zdecydowały na ślub i nie obgadały ze sobą większości tematów,  to tam ma czas na konfrontacje ;)


Warszawa Dominikanie na Freta

https://freta.dominikanie.pl/kursy/wieczory-dla-zakochanych/

Wieczory dla Zakochanych są formą przygotowania do sakramentu małżeństwa lub też rozeznania sytuacji w związku. Jest to wymagająca, ale owocna forma kursu przedmałżeńskiego. Oprócz wykładów narzeczeni biorą udział w trzech konsultacjach w Katolickiej Poradni Życia Rodzinnego. Zapisy uczestników dokonuje się przez formularz.  Listy uczestników otwierane są na kwartał przed rozpoczęciem danej edycji Wieczorów . Wieczory odbywają się w dwóch edycjach w ciągu roku. Od marca do czerwca oraz od października do grudnia w czwartki od 18.30 do 21.30.  Opłata  75 zł od osoby.


Kurs 4 dniowy jest to nadzwyczajna forma przygotowania narzeczonych. Odbywa się w małej grupie uczestników, dlatego nie wystarcza miejsca dla wszystkich chętnych. Zapisy odbywają się na miesiąc przed terminem zajęć.  Zajęcia trwają ok. 20 godzin zajęć w ciągu czterech dni: katecheza w piątek wieczorem i sobotę, sesja warsztatowa 4,5 godzinna w małej grupie, oraz dzień katechetyczny w niedzielę. Program obejmuje zakres wymaganej katechezy przedślubnej. Oprócz wykładów i warsztatów, uczestnicy biorą udział w trzech konsultacjach w Katolickiej Poradni Życia Rodzinnego. Opłata  140 zł od osoby.


poniedziałek, 1 sierpnia 2016

Łańcut- wysokie oczekiwania, wielki zawód



Wolny sobotni poranek zastanawiamy się co będziemy robić. Może jakaś mała wycieczka.
Po krótkim namyśle padło na Łańcut. Przecież to tylko parę godzin samochodem.

Pierwsze spostrzeżenie- dobrze, że mamy nawigację bo w mieście brak jakichkolwiek tabliczek prowadzących w kierunku zamku. W kasie kupujemy bilet  uprawniający do zwiedzania zamku, oranżerii oraz stajni i wozowni. Co pół godzinny  wpuszczana jest kolejna grupa z przewodnikiem.
Niestety nasza Pani przewodni okazała się niezbyt kompetentna- cały czas się powtarzała, myliła, pytała czy już to mówiła. Praktycznie nie poznaliśmy historii zamku. Oprowadzanie polegało na machaniu ręką i wskazywaniu tu jest obraz a tu waza.  Szkoda, bo samo wnętrze piękne i historia tego miejsca jest bogata.  Do naszych negatywnych odczuć przyczyniła się także grupa na którą trafiliśmy. Nie dość, że ludzie byli kompletnie nie zainteresowani i znudzeni zwiedzanie to utrudniali to zwiedzanie innym. Pierwszy raz spotkałam się z głośnymi rozmowami zakłócającymi każde słowo Pani przewodnik, pytaniami czy musimy jeszcze to zwiedzać, kończąc na jedzeniu chipsów w drodze do wozowni. Odetchnęliśmy  z ulgą gdy mogliśmy rozstać się z  grupą i w spokoju poprzechadzać się po łańcuckim parku.


Kolejne nasze chyba największe rozczarowanie tej wizyty to Restauracja Zamkowa. Duży potencjał tego miejsca zniweczony obsługą oraz sztucznym jedzeniem z proszku. Zupy okazały się niejadalne- odgrzewany  makaron i kostkowy smak rosołu, żurek jak polewka dla świń.  Sos do kurczaka iście torebkowy. Cenny zdecydowanie nieadekwatne do jakości.